Cum să scrii cel mai bun CV pentru retail? Sfaturi și exemple

Sectorul de retail crește rapid, ceea ce înseamnă că atrage un număr mare de candidați pentru joburi. Această industrie are cerințe scăzute pentru intrare și poate folosi persoane cu o educație formală minimă, atâta timp cât își pot dovedi abilitățile. Dacă dorești să pui piciorul în prag, candidatura ta trebuie să lase o impresie bună. Asta înseamnă că nu este o opțiune greșirea CV-ului. Din fericire pentru tine, ghidul te poate ajuta să-ți formatezi CV-ul pentru a ieși în evidență la un interviu în sectorul de retail.

Exemplu de CV din retail - Șablon Otago

Exemplu de CV din retail

Descarcă exemplul de CV - Retail

În CV-ul de retail de mai sus, Irina îți prezintă experiența pe care a acumulat-o de-a lungul anilor, responsabilitățile, precum și numărul de clienți de care se poate ocupa într-o zi.

Creează-ți CV-ul profesional chiar acum

Cum să scrii un CV pentru un job în retail?

Joburile în retail sunt foarte obositoare și cu multă presiune și responsabilități variate. Trebuie să fii stăpân/ă pe tine întreaga zi în asistarea clienților și tot trebuie să fii eficient/ă în aprovizionarea cu marfă și echilibrarea rafturilor. De obicei, angajatorii caută întotdeauna candidați care sunt adaptabili, organizați și au diverse abilități. Prin urmare, dacă dorești să ieși în evidență dintre contracandidații tăi, CV-ul tău trebuie să fie impresionant. Evidențierea abilităților tale relevante pentru jobul la care aplici îți conferă un avantaj. Chiar și fără experiență anterioară, abilitățile tale te pot ajuta să obții un interviu, deoarece arată potrivirea ta pentru job. Trebuie să-ți imaginezi abilitățile pe care le ai ca o valoare adăugată pentru companie și trebuie să le incluzi în CV.

Joburile comune din industria de retail

Ca și alte sectoare care cresc rapid, retailul are numeroase oportunități de joburi, de la angajați sezonieri la cei permanenți. Aplicarea la oricare dintre următoarele joburi poate reprezenta portița de intrare sau altă etapă în cariera ta din domeniul retail:

  • Asociat de vânzări în retail
    Magazinele fizice au nevoie de forță de muncă să-și crească vânzările. Asociații de vânzări în retail au de-a face direct cu clienții, ajutându-i să facă achizițiile. De asemenea, sunt responsabili cu menținerea curățeniei magazinului, aprovizionarea cu bunuri și verificarea clienților. Când vine marfa, asociații în vânzări gestionează inventarul. Aceștia se asigură că afacerea funcționează bine și au un rol în creșterea vânzărilor din magazin.
  • Reprezentant relații clienți
    Pe măsură ce numărul clienților crește, vor exista mai multe nevoi ale acestora de îndeplinit. Un reprezentant relații clienți gestionează apelurile telefonice, programele de chat pe internet, răspunde la e-mailuri și la întrebările clienților de pe rețelele sociale. De asemenea, are de-a face cu plângerile și verifică bunurile returnate și rambursările. Adeseori, clienții care au probleme sunt nerăbdători și pot fi nepoliticoși. Prin urmare, jobul necesită o persoană cu răbdare și abilități excepționale de rezolvare a problemelor.
  • Casier/ă
    Când există un aflux de clienți, magazinele au nevoie de casieri suplimentari pentru a accelera procesele de achiziție. Cu toate acestea, casierii fac mai mult decât să proceseze plățile. Aceștia asistă clienții cu retururile și schimburile de produse. De asemenea, informează clienții cu privire la disponibilitatea promoțiilor și sistemul de recompensare. Aceștia socotesc numerarul și echilibrează intrările și ieșirile de numerar.
  • Manager de magazin
    Magazinele mari de retail au nevoie de un manager pentru a monitoriza activitățile și asigurarea faptului că totul funcționează corespunzător. De asemenea, managerul poate fi responsabil cu angajații, bugetul și conformitatea cu reglementările de securitate și politicile operaționale. Acesta reprezintă interesele proprietarului în afacere. Să fii manager de magazin necesită abilități de conducere și interpersonale puternice, pentru organizarea resurselor afacerii și asigurarea profitabilității.

Creează-ți CV-ul profesional chiar acum

Ce trebuie să incluzi în CV?

Înainte de a începe redactarea CV-ului, trebuie să alegi un format. La setarea formatului, stabilește dacă ai suficientă experiență de lucru pentru job. Dacă ești nou/ă în industrie și ai puțină experiență, un CV bazat pe abilități te va ajuta să obții un interviu. Totuși, dacă te afli în căutarea unei promoții și ai experiență de lucru potrivită, folosește formatul în ordine cronologică inversă. Cuprinsul rezumatului trebuie să includă următoarele:

1. Informații personale
Este important să furnizezi informațiile de contact corecte, inclusiv adresa prezentă, în cazul în care managerul responsabil cu angajarea dorește să te contacteze. Asigură-te că informațiile personale se află în partea superioară, pentru găsirea facilă.

2. Declarație personală 
Aceasta reprezintă un rezumat al celor mai bune abilități, realizări și puncte forte ale tale. CV-ul poate include și aspirațiile tale pentru aplicarea la job. Declarația personală este cea mai importantă parte din CV-ul tău, deoarece îți evidențiază personalitatea.

3. Experiență de lucru
Enumeră locurile tale de muncă în ordine inversă, ceea ce înseamnă că joburile tale recente vor fi primele. Pe lângă declararea responsabilităților tale, include și realizările importante. De exemplu, îmbunătățirile tale inspirate care au dus la creșterea vânzărilor cu 20%. Totuși, dacă menționezi realizările, asigură-te că explici rolul tău în obținerea lor.

4. Educație
Trebuie să enumeri educația ta, iar realizările merită și ele menționate. Dacă ai o experiență minimă în câmpul muncii, trebuie să menționezi calificările înaintea experienței. Orice curs profesional trebuie și el menționat; cursurile arată că ești o persoană atentă la dezvoltarea personală.

5. Abilități și competențe
Abilitățile tale merită menționate, dacă sunt relevante pentru jobul pe care-l cauți. Chiar dacă nu ai o experiență bogată în câmpul muncii, abilitățile bine explicate te pot ajuta să obții un interviu.

6. Interese personale
Hobby-urile sunt destinate să spargă gheața în timpul interviurilor, dar acestea sunt opționale. Dacă nu ai niciun hobby incitant care merită inclus în CV, atunci sari peste această parte.

Cum să scrii o declarație personală perfectă?

Declarația personală este o argumentație pentru vânzare și, din moment ce angajatorii sunt nerăbdători să vadă atitudinea ta, trebuie să-ți descrii personalitatea. Nu este vorba despre experiența ta, ci despre impactul pe care îl poți face dacă ești angajat/ă. Folosește exemple concrete și personalizează-ți ambiția la viziunea și obiectivele companiei. Scopul este să te potrivești cu câteva dintre abilitățile din reclama pentru job și să atragi atenția recrutorului. Scrierea faptului că ești bun/ă fără a-ți cuantifica realizările va face CV-ul tău prea binevoitor.

Iată câteva exemple:

Exemplul 1: Având mai mult de trei ani de experiență, sunt un reprezentant relații clienți energizat de un mediu de lucru cu un ritm rapid. Fiind cunoscut pentru faptul că am avut în medie 40 de clienți pe zi, caut să îmi îmbunătățesc abilitățile interpersonale într-o poziție de conducere.

Exemplul 2: Asociat de vânzări experimentat, care are o pasiune pentru ajutarea clienților. Sunt orientat pe rezultate și dedicat pentru furnizarea unei experiențe excelente la cumpărături.

Exemplul 3: Asistent vânzări proactiv și focalizat pe clienți, care are mai mult de doi ani de experiență. Cunoscut pentru excelentul serviciu acordat clienților, lucrul în echipă și palmaresul unei creșteri a vânzărilor prin upselling.

Care sunt cele mai importante abilități sau competențe de menționat pentru joburile în retail?

Managerii însărcinați cu angajarea apreciază relevanța, așadar cum poți identifica abilitățile importante pentru CV-ul tău? Realizează o listă a abilităților de pe oferta jobului și verifică încrucișat cu competențele pe care le posezi. Unele dintre abilitățile solicitate de către joburile din retail includ:

• Abilități de inventariere: Munca în retail presupune așezarea pe rafturi a produselor din stoc și asigurarea faptului că acestea se află la locurile potrivite. De asemenea, trebuie să monitorizezi nivelul inventarului din vitrină, pentru a afișa produsele pe rafturi.

Abilități informatice: Trebuie să fii familiarizat/ă cu calculatoarele, registrele electronice și sistemele de vânzări. Cunoașterea sistemelor de gestionare a informațiilor se poate dovedi folositoare în gestionarea trendurilor de achiziție. De asemenea, trebuie să fii eficient/ă în analizarea informațiilor din comenzile online pentru creșterea vânzărilor.

• Abilități de marketing: Trebuie să știi cum să hotărăști și să convingi clienții pentru a achiziționa produse. Trebuie să fii capabil/ă să-ți personalizezi mesajele în funcție de audiență și să o convingi să ia decizii.

• Abilități organizatorice: În calitate de angajat în retail, ai foarte multe activități de dus la capăt, inclusiv aprovizionarea rafturilor, îndrumarea clienților, ilustrarea produselor și organizarea produselor expuse în vitrină. Prin urmare, trebuie să fii bun/ă la multitasking și să fii organizat/ă, pentru a asigura că totul se desfășoară conform planului.

Creează-ți CV-ul profesional chiar acum

Cum să te remarci dintre ceilalți candidați?

Folosirea unui șablon de CV clar și concis

CV-ul tău trebuie să fie clar și ușor de citit pe ecranul calculatorului, dar și tipărit. Prin urmare, evită fonturile și culorile sofisticate; alb-negrul va transmite mai bine mesajul. De asemenea, trebuie să fii scurt/ă și să menții lungimea documentului la două pagini, din moment ce recrutorul are doar câteva secunde la dispoziție pentru a frunzări CV-ul.

Evitarea perioadelor necompletate din CV

Asigură-te că toate datele urmează istoricul tău de angajare. Trebuie să explici perioada în care nu ai lucrat, pentru a evita o concluzie greșită. Dacă ai rămas fără lucru, evidențiază abilitățile și cursurile tale de dezvoltare personală urmate în acea perioadă. 

Personalizarea CV-ului conform jobului

Potrivește-și abilitățile cu responsabilitățile din reclama pentru job. Este ușor să-ți personalizezi CV-ul în prezent, din moment ce majoritatea angajatorilor oferă cerințe detaliate despre job.

Cuantificarea abilităților

În timp ce utilizarea cuvintelor pentru acțiuni descriu realizările tale foarte bine, ai nevoie de probe tangibile pentru a-ți demonstra abilitățile. Folosește figuri și statistici relevante pentru a-ți evidenția realizările.

Care sunt caracteristicile personale pe care le caută angajatorii?

Comunicarea excelentă: Să fii lucrător/e în comerț implică discuția cu clienții pe parcursul întregii zile. Prin urmare, trebuie să fii un/o comunicator/a excelent/ă pe canale multiple.

Atenția la detalii: Trebuie să fii atent/ă la afișarea produselor, menținând rafturile aprovizionate și asigurând funcționarea perfectă a magazinului. 

Rezolvarea problemelor: Adesea, clienții pot avea probleme și trebuie să fii expert/ă în gestionarea conflictelor și soluționarea rapidă a acestora.

Ce alte informații sunt importante de menționat în joburile din retail?

Atunci când te afli în căutarea unui job, asigură-te mereu că CV-ul tău conține cuvinte-cheie asociate jobului la care aplici. De exemplu, dacă dorești o poziție de relații clienți, include cuvinte și abilități relevante jobului respectiv. Recrutorii, care utilizează software-uri de recrutare, filtrează, de obicei, candidații pe baza selectării unor cuvinte-cheie. Prin urmare, dacă nu incluzi cuvintele-cheie căutate de către aceștia, atunci CV-ul tău poate să nu ajungă la un manager de recrutare.

Secretul obținerii unui interviu constă în furnizarea către recrutor a informațiilor potrivite, care dovedesc capacitățile în ducerea la bun sfârșit a jobului. Totuși, trebuie să fii la obiect și cu realizările.

Articole asociate

Mai mult de 112.872 de utilizatori și-au creat deja CV-urile

Cu CV maker, îți poți crea rapid și ușor un CV deosebit și profesional în doar 15 minute.

Creează CV-ul tău

Vei avea cu 65% mai multe șanse de a obține un job