Cum să scrii un CV de chelner sau chelneriță?

Chelnerii și chelnerițele reprezintă personalul din prima linie din restaurante, fast-food-uri, hoteluri, pub-uri și multe alte localuri de alimentație. Totuși, nu-ți imagina că nu trebuie să scrii un CV profesional de chelner sau chelneriță pentru a te angaja.

Deoarece adesea persoanele încep ca și chelner sau chelneriță după terminarea școlii, mulți consideră această meserie ca un job de intrare în carieră, dar concepția este greșită. Chelnerii și chelnerițele profesioniste sunt foarte căutați pe plan local și internațional. Membrii echipei de personal deservent care sunt foarte experimentați și cu vechi ștate de plată pot călători foarte mult, în timp ce câștigă și bani.

În general, chelnerii și chelnerițele trebuie să poarte o uniformă personalizată, din moment ce sunt considerați personal din prima linie. De asemenea, lucrează în ture, inclusiv nopțile, weekendurile și sărbătorile legale.

Personalul din prima linie reprezintă „fața” unei afaceri, iar patronii și managerii apreciază angajații care își fac meseria din pasiune și cu entuziasm. Membrilor echipei cu vechi ștate de plată le pasă de brandul angajatorului ca și cum ar fi al lor și au o dorință naturală de a face clienții să se simtă bineveniți și mulțumiți.

Dacă dorești să convingi un angajator aflat în căutare de personal că deții tot ce trebuie pentru mulțumirea clienților și revenirea lor, responsabilitățile CV-ului tău de chelner sau chelneriță trebuie să demonstreze asta chiar de la bun început. Este ca o reflecție asupra eului tău profesional, așadar trebuie să impresioneze.

Articolul de față îți prezintă cum să-ți evidențiezi cel mai bine abilitățile și punctele forte și îți furnizează un CV de chelner sau chelneriță pentru a vedea cum se scrie.

Creează un CV profesional chiar acum

Exemplu de CV de chelner sau chelneriță din România

exemplu cv - chelneriță

exemplu cv - chelneriță

Descarcă exemplul de CV de chelneriță ca PDF

Din șablonul de CV de chelneriță, poți vedea cum Alexandra își prezintă foarte clar cariera sa în industria restaurantelor și cu suficiente amănunte, fără a fi incoerentă. CV-ul ei le spune cititorilor încă de la bun început câți ani de experiență are și că dorește să-și continue cariera în domeniul ospitalității. De asemenea, Alexandra indică faptul că a lucrat cu diferite feluri de bucătării, care au atras tipuri diferite de clienți. Acest lucru dovedește cititorului că este flexibilă și se poate adapta. Poți remarca faptul că interesele ei corespund cu jobul. Fără îndoială, Alexandra se află în căutarea unei cariere pe termen lung, în care își poate îmbunătăți abilitățile de management. A optat pentru șablonul perfect Edinburgh pentru liniile lui clare și citirea ușoară. Alexandra nu a inclus o fotografie, însă poți include o fotografie în CV-ul tău, dacă dorești.

Planificarea informațiile principale pentru CV-ul de chelner sau chelneriță

Redactarea unui CV câștigător necesită planificare anterioară, așadar rezervă-ți ceva timp în care să nu fii întrerupt/ă.

Tratează-l precum un proiect care așterne pe hârtie tot ce ai de oferit cât mai precis posibil, pentru ca al tău cititor să te cunoască prin simpla citire pe diagonală a lui.

În centrul fiecărui CV personalizat și bun se află un CV master de chelner sau chelneriță. Acesta reprezintă un document cuprinzător, care acoperă toată educația, abilitățile și istoricul experienței de muncă.

Documentul trebuie:

  • Să fie fluent, logic și ușor de citit
  • Să aibă un font negru simplu pe un fond alb
  • Să nu aibă erori și nici greșeli gramaticale sau formatare defectuoasă
  • Să fie bine prezentat, neaglomerat, bine spațiat, organizat și profesional
  • Să înceapă cu jobul cel mai recent sau prezent și să continue invers până la cel dintâi
  • Să enumere educația și calificările în același fel
  • Să includă atât abilitățile tehnice, cât și netehnice
  • Să includă detalii precise despre referințe pentru fiecare job sau funcție

Rezervă-ți timp și asigură-te că nu este lăsat nimic deoparte, deoarece CV-ul formează temelia tuturor candidaturilor viitoare. Poate fi oricât de lung pe cât este de necesar, dar trebuie să fie amănunțit.

Include fiecare denumire de job, toate responsabilitățile și realizările pentru fiecare poziție. În mod evident, acest lucru va necesita mult timp, însă este vital pentru succesul tău viitor.

În timp ce-ți scrii CV-ul master, realizează copii cu toate calificările importante, premiile, scrisorile de referință și tot ce contează. Salvează-le pe toate laolaltă într-un fișier securizat cu CV-ul tău de chelner sau chelneriță și păstrează-le într-un loc de unde le poți accesa cu ușurință.

Corectează și redactează întotdeauna masterul cu atenție, pentru a nu avea greșeli. Dacă se poate, roagă pe altcineva să-l verifice și el de greșeli. Chiar nu-ți dorești ca greșelile gramaticale să-i alunge pe cititori.

Include-ți abilitățile

Abilitățile de chelner sau chelneriță din CV vor varia de la un angajator la altul, însă abilitățile de bază sunt necesare în toate situațiile. 

Nu trece cu vederea nimic când îți redactezi abilitățile pentru CV-ul de chelner sau chelneriță. Enumeră abilitățile tehnice și netehnice, chiar dacă le-ai folosit doar pentru o scurtă perioadă. Abilitățile netehnice pot să nu-ți fie așa de aparente, deoarece nu le folosești zilnic.

Așadar, pentru fiecare poziție, rezervă-ți timp să-ți dai seama ce ai realizat sau realizezi și ce abilități sunt necesare pentru a-ți desfășura meseria în cel mai bun mod posibil.

Iată câteva abilități netehnice importante necesare pentru chelneri și chelnerițe:

  • Adaptabilitatea: flexibilitatea în situații diferite și adesea schimbătoare
  • Desfășurarea de mai multe sarcini concomitent: servirea la mai mult de o masă
  • Empatia: înțelegerea emoțiilor unei persoane și a punctului său de vedere
  • Autocontrolul: păstrarea calmului și a gândirii lucide în fața schimbărilor și a provocărilor
  • Răbdarea: să știi când să aștepți, când să răspunzi și când să iei măsuri
  • Ascultarea eficientă: ascultarea pentru a înțelege și asigurarea vorbitorului că a fost înțeles
  • Vânzarea simplă: promovarea mâncării și a băuturii pentru creșterea vânzărilor, fără a fi deranjant
  • Atenția la detalii: preluarea comenzilor în mod corespunzător și verificarea bonurilor fiscale înaintea ajungerii la oaspete
  • Limbajul pozitiv: folosirea unui limbaj optimist și liniștitor, pentru a calma negativitatea și a câștiga încrederea oaspetelui
  • Comunicarea clară: furnizarea informațiilor într-un mod direct și ușor, utilizând o manieră facilă de înțeles
  • Asumarea responsabilității: asigurarea faptului că solicitările vor fi rezolvate, indiferent a cui este vina

Abilitățile tehnice vor varia în funcție de afacere, dar vei avea nevoie de:

  • Nivel intermediar de cunoștințe informatice, pentru a utiliza software-ul de comenzi și terminalul de plată (POS)
  • Cunoașterea tipurilor de mâncare și a diferitelor băuturi alcoolice și non-alcoolice
  • Înțelegerea completă a modului de funcționare a unui restaurant
  • Cunoștințe despre reglementările de sănătate, igienă și siguranță
  • Înțelegerea meniului și a felurilor de mâncare din afara meniului, precum și a ofertelor speciale
  • Abilitățile de socotire și de contabilitate primară, pentru asigurarea procesării corecte a tranzacțiilor

Creează un CV profesional chiar acum

Declarația personală versus rezumatul profilului

Nu ai nevoie de o declarație personală pentru un CV de chelner sau chelneriță, dar va trebui să scrii un rezumat al profilului la începutul fiecărui CV personalizat cu responsabilități de chelner sau chelneriță. Deși poți scrie un rezumat și să-l modifici pentru mai multe candidaturi similare, este mai bine să rescrii rezumatul de fiecare dată când există o perioadă de timp fără lucru.

Iată câteva exemple de declarații pentru diferite niveluri de abilități și competențe. Textul îngroșat indică informații pertinente, care îl vor informa imediat pe cititor despre informațiile importante înainte să citească restul CV-ului.

Chelneriță - exemplu de rezumat de profil - nivel senior

Chelneriță-șefă cu peste 15 ani de experiență în diferite sectoare din industria restaurantelor. Fiind pasionată și entuziastă cu atenție la detalii, sunt orientată pe serviciu și prietenoasă. O jucătoare energică în echipă și o lideră care rămâne motivată și proactivă chiar și în perioadele de vârf. Intenționez să realizez o carieră în domeniul ospitalității, în special în mâncăruri și băuturi.

Chelneriță - exemplu de rezumat de profil - nivel experimentat

Chelneriță dedicată cu 7 ani de experiență în cateringul privat. Servirea și asigurarea nevoilor oaspeților cu profesionalism prietenos este principalul meu scop. Experimentată în servirea atât la ocazii mici, intime, cât și la ocazii cu 100 de oaspeți sau mai mulți. Aștept cu nerăbdare să-mi lărgesc experiența și pe plan internațional.

Chelneriță - exemplu de rezumat de profil - nivel neexperimentat

Persoană de nivel începător care a renunțat la școala și care își dorește să-și construiască o carieră în sectorul ospitalității. Deși nu am experiență momentan, învăț repede și am o pasiune pentru mâncăruri și băuturi. M-am oferit voluntară să servesc la evenimentele de caritate locale în timpul școlii și sunt nerăbdătoare să încep ca asistentă sau chelneriță. Voi dovedi că sunt o angajată foarte motivată, dornică să învețe.

Care este diferența dintre un profil și o declarație personală?

Un rezumat de profil este o scurtă declarație inclusă la începutul CV-ului, în timp ce declarația personală este o motivație mai lungă și separată.

De obicei, un rezumat de profil are mai puțin de 100 de cuvinte; o declarație personală are între 500 și 1000 de cuvinte.

Rezumatele de profiluri se pot numi și „vedere de ansamblu”, „rezumat profesional”, „rezumat de abilități/calificări” sau „biografie personală”.

Pe care trebuie să-l folosesc?

Pozițiile profesionale, de management, de executare și de specialist beneficiază de pe urma unei declarații personale. Aceasta poate fi folosită pentru accesarea programelor de pregătire pentru absolvenți, precum și a stagiilor de pregătire.

Pe de altă parte, fiecare CV de chelner sau chelneriță beneficiază de pe urma unui scurt rezumat de profil, deoarece îi oferă cititorului mai multe informații despre cine ești, înainte să-ți citească CV-ul.

De aceea, este important să-ți rezervi timp când scrii ambele declarații și să le scrii în mod specific pentru fiecare job la care aplici. Este șansa ta de a te face remarcat/ă dintre celelalte CV-uri, din moment ce toți candidații au calificări și experiențe similare.

Un rezumat de profil optimist, onest și informativ sau o declarație personală este cheia ta către obținerea primului interviu.

Ce trebuie să spun?

Chiar dacă rezumatul de profil este scurt, acesta trebuie să fie relevant pentru cititor. Pornește de la anunțul jobului și folosește-și experiența, include abilitățile tehnice și netehnice, anii de experiență și cuvintele-cheie pe care le poți identifica. Vrei ca rezumatul tău să se potrivească cât mai mult posibil cerințelor angajatorului.

Reține următoarele aspecte:

  • Denumirea jobului
  • Scoate-ți în evidență cunoștințele
  • Include anii de experiență
  • Acoperă abilitățile tehnice și netehnice importante
  • Adaptează rezumatul la cerințele angajatorului

Declarația personală trebuie să conțină aceleași detalii precum rezumatul de profil, dar este extinsă pentru a oferi informații vaste despre abilitățile și experiența ta. De asemenea, îți permite să prezinți informații importante, precum de ce ai urmat o anumită carieră, dacă ai mai face-o din nou sau de ce dorești să-și schimbi cariera.

Rezervă-ți timp pentru a potrivi declarația personală cu cerințele angajatorului cât mai mult posibil.

Orice informații dorești să incluzi, păstrează un ton al declarației deopotrivă prietenos, dar și conversațional și optimist; este vorba despre prima impresie pe care angajatorii aflați în căutare de personal și-o fac despre tine.

Cum să-ți folosești CV-ul master de chelner sau chelneriță

După terminarea CV-ul de chelner sau chelneriță, poți candida la joburi rapid și poți fi sigur/ă că nu ai omis informații importante.

Când descoperi un job la care dorești să aplici, citește-l cu mare atenție, reținând cerințele principale. Adesea, angajatorii folosesc cuvinte-cheie în descrierea jobului, pentru a tria candidaturile.

Trierea reprezintă o modalitate de sortare a candidaturilor potrivite de restul, prin folosirea cuvintelor-cheie și a punctajelor. Dacă CV-ul de chelner sau chelneriță sfârșește cu „restul”, nu vei mai avea parte decât de un mesaj standard și politicos de regret.

Cea mai bună modalitate de identificare a cuvintelor-cheie în anunțul jobului este prin căutarea în responsabilitățile jobului în vederea descoperirii cuvintelor asociate. Reține faptul că companiile pot avea denumiri diferite pentru joburile de chelner sau chelneriță și că aceștia pot fi numiți, în schimb, deservenți sau personal de servire. De exemplu, dacă denumirea jobului și descrierea folosesc cuvântul „deservent”, adaptează-ți, în schimb, CV-ul de chelner și chelneriță la „deservent”.

Următorul pas este să-ți restrângi masterul într-un CV bine scris de chelner sau chelneriță, care trece prin software-ul de triere și atrage imediat atenția cititorului.

Obții acest lucru prin extragerea informațiilor importante și capitale din masterul tău și transferarea lor în CV-ul personalizat de chelner sau chelneriță pentru jobul respectiv.

Este important să știi că recrutorii și angajatorii petrec doar câteva secunde pe fiecare candidatură înainte de a trece mai departe, deoarece se află în căutarea unor informații exacte. Dacă nu le regăsesc, nu citesc mai departe.

Introducerea cuvintelor-cheie pertinente în candidatura ta încă de la bun început îi face să citească în continuare. De asemenea, le spune că ai citit descrierea jobului cu atenție și nu le pierzi timpul.

Iată câteva reguli pentru CV-urile personalizate de servicii pentru clienți:

  • Menține același format clar, concis, alb și negru al masterului
  • Lungimea contează, așadar nu depăși 2-3 pagini
  • Scrie-l să fie relevant doar pentru job
  • Păstrează un limbaj pozitiv, proactiv și ușor de citit
  • Verifică ortografia, datele și secvențele cu atenție
  • Nu include informații de contact ale referințelor; în schimb, scrie „disponibile la cerere”
  • De asemenea, include nota: „Un CV detaliat este disponibil la cerere”

Rezumat

Obținerea jobului visat de chelner sau chelneriță stă în puterea ta, deoarece suntem răsplătiți pe măsura eforturilor, ca și totul în viață. Petrecerea unui timp înainte pentru planificarea și redactarea CV-ului master cu responsabilități de chelner sau chelneriță înseamnă să investești în propriul viitor.

Iată câteva aspecte-cheie de scris pentru un CV perfect de chelner sau chelneriță:

  • Alocă timp pentru redactarea unui CV master cuprinzător
  • Salvează masterul și toate documentele importante într-un dosar securizat, care este ușor accesibil
  • Citește cu atenție anunțul jobului și alege cuvintele-cheie
  • Compilează un rezumat de CV din masterul tău, folosind doar informațiile care sunt importante pentru job
  • Scrie un rezumat personal optimist în CV, concentrându-te pe cerințele jobului

Trimiterea unei candidaturi:

  • Trimite mereu CV-ul tău personalizat și scrisoarea de intenție în format PDF
  • Nu trimite alte documente decât dacă sunt menționate ca fiind importante
  • Asigură-te că informațiile tale de contact sunt ușor de găsit în CV
  • Nu include informațiile de contact ale referințelor odată cu candidatura inițială

Întrebări frecvente despre CV-ul de chelner și chelneriță

Am răspuns mai jos la cele mai mari îngrijorări:

Ce este CV-ul master cu descriere pentru jobul de chelner sau chelneriță și cum îl folosesc?

Un CV master de chelner sau chelneriță este o compilare a celui mai ridicat nivel de școlarizare, trecând mai departe de la educație la primul tău job și la locul de muncă prezent sau cel mai recent.

În cele din urmă, pentru a economisi timp și a te prezenta în cel mai bun mod posibil de fiecare dată. După ce ai toate informațiile precise într-un singur loc și ordonate de la început până la sfârșit, nici nu va mai trebui s-o faci din nou și tot ce trebuie să faci este să le actualizezi anual.

Când trebuie să includ informațiile despre referințe?

Numai când recrutorul sau angajatorul a luat contact cu tine și ți-a solicitat informații despre referințe. Nu include referințele în CV, în special numerele de telefon și adresele de e-mail, când răspunzi pentru prima dată la anunțul unui job. În schimb, spune doar „referințe disponibile la cerere”.

În cazul în care recrutorul revine către tine pentru un interviu telefonic, atunci poate solicita referințele, dar, dacă nu o face, nu le furniza. Candidatura ta poate să nu aibă succes în această etapă sau intervievatorul poate prefera referințele la etapele finale de angajare.

Includerea informațiilor despre referințe înainte te supune la risc atât pe tine, cât și referința.

De ce?

În primul rând, distribui informațiile personale ale unei persoane altora despre care nu știi nimic. Această situație supune riscului persoana care dă referințe, deoarece detaliile ei ajung în mâinile cui nu trebuie.

În al doilea rând, recrutorii fără scrupule pot contacta mai întâi persoana care dă referințe înainte de a te contacta pe tine. Practica nu este corectă, însă nu poți face prea multe în această privință din moment ce ai oferit informațiile.

În cele din urmă, dacă o persoană care dă referințe este surprinsă de un apel neașteptat, atunci poate să nu răspundă sau să nu-și amintească totul despre tine sau să ofere o referință care poate părea slabă.

Când te afli în căutarea unui job, este cel mai bine să-ți contactezi dinainte persoanele care furnizează referințe și să le amintești că au fost de acord să furnizeze angajatorului referințe despre tine. După trecerea mai multor ani, poate fi dificilă reținerea datelor, a responsabilităților jobului și a altor informații importante.

Informarea dinainte a fostului angajator asigură faptul că este încă dornic și disponibil să ofere o referință. Acest lucru te ajută să te asiguri că toate referințele sunt confirmate și îți promovează abilitățile și priceperile în mod precis.

Trebuie să includ hobby-uri și interese în CV?

Dacă intenționezi să incluzi hobby-uri și interese în CV sau declarația personală, menționează-le doar pe cele importante pentru job. Evită calitățile neimportante de membru, precum și realizările personale.

Amintește-ți de faptul că recrutorii și angajatorii sunt presați de timp și nu vor citi nimic care nu se materializează. Hobby-urile și interesele sunt excelente pentru sănătatea și bunăstarea ta, însă nu le include decât dacă au legătură cu jobul.

Iată câteva exemple minunate de interese sau hobby-uri pentru chelneri sau chelnerițe, pe care să le adaugi în CV-ul tău:

  • activitatea caritabilă
  • degustarea de vinuri
  • gătitul
  • ingredientele organice
  • pregătirea cocktailurilor

Creează un CV profesional chiar acum

Întrebări frecvente despre chelneri sau chelnerițe

Ești interesat/ă de o carieră de chelner sau chelneriță sau te gândești să-ți schimbi cariera în această direcție? Iată cum poți proceda:

De ce educație am nevoie?

Nu există un nivel minim necesar de educație, iar diploma de absolvire a liceului nu este necesară de obicei. Școlarizarea trebuie să-ți fi permis să te descurci cu calculele și să comunici fluent.

Deși vorbirea fluentă a limbii române este o necesitate în România, cunoașterea altor limbi te poate ajuta să obții un job peste mări sau pe un vapor de croazieră.

Există niveluri suplimentare de educație disponibile, care includ o introducere în industria ospitalității și serviciile de mâncare și băutură.

Am nevoie de abilități suplimentare?

Liceul este suficient pentru posturile de chelner și chelneriță, deoarece majoritatea angajatorilor sunt dispuși să-și pregătească personalul.

Există cursuri scurte și cursuri online, care îți vor îmbunătăți CV-ul și îi vor face pe potențialii angajatori să vadă că ești serios/ă în ceea ce privește cariera. Acest lucru îți va oferi un avantaj în fața contracandidaților. 

Cunoștințele bune și interesul pentru tipurile de mâncare și băutură reprezintă un alt beneficiu, din moment ce trebuie să înțelegi și să promovezi meniul și felurile de mâncare care nu se regăsesc în meniu.

Există domenii diferite de specialitate?

Industria restaurantelor și a cateringului este foarte diversă și oferă o gamă largă de feluri de mâncare și stiluri de servire. Meniurile sunt la fel de vaste câte regiuni, culturi și ingrediente există în lume. Unele locații sunt specializate în anumite tipuri de bucătării, în timp ce altele au un meniu care se schimbă zilnic.

Chelnerii și chelnerițele lucrează în locații care servesc mâncarea direct clienților, iar acestea variază de la cantine la bufete, pub-uri, restaurante care servesc biftecuri, restaurante cu stele Michelin și multe altele.

Stilurile de servire includ farfuria, căruciorul, tava, bufetul și stilul familial și variază de la o servire de lux foarte formală și până la o servire informală.

Fiecare locație are propria cultură și te poți specializa în multe domenii diferite. Cu cât mai multe abilități posezi și cu cât ești mai specializat/ă, cu atât abilitățile tale vor fi la mare căutare și cu atât vei putea gestiona mai bine negocierile pentru viitorul tău salariu.

Există o posibilitate de avansare în carieră?

Există o mulțime de modalități în care un chelner sau chelneriță poate avansa în carieră, iar lucrul grozav este că poți intra în câmpul muncii după ce ai părăsit școala și poți câștiga experiență și pregătire la locul de muncă.

Oportunitățile de avansare includ poziția de chelner-șef, șef de sală sau director de restaurant. De asemenea, poți avansa în pozițiile de pregătire a mâncării sau băuturii, precum barman, barista, somelier sau bucătar, dacă dorești să studiezi mai departe și să-ți lărgești abilitățile.

Cum pot începe?

Înainte de a face ceva, pregătește un CV master de chelner sau chelneriță, pentru a nu pierde timp la aplicarea la joburi, când găsești poziții care te interesează.

Dacă tocmai ai terminat școala sau te gândești la schimbarea carierei, poți începe prin abordarea locațiilor alimentare sau a serviciilor de catering din zona ta. Uneori, discutarea directă cu persoanele îți asigură obținerea unui interviu când nu posezi experiență.

În caz contrar, urmărește tabelele cu joburi și anunțurile din ziarele locale.

Deși o declarație personală nu este, de obicei, o cerință pentru acest tip de poziție, poate fi o idee bună care să-ți motiveze alegerea carierei când ai experiență puțină sau deloc.

Articole asociate

Mai mult de 112.872 de utilizatori și-au creat deja CV-urile

Cu CV maker, îți poți crea rapid și ușor un CV deosebit și profesional în doar 15 minute.

Creează CV-ul tău

Vei avea cu 65% mai multe șanse de a obține un job